REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ MobileBDO



I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji mobilnej MobileBDO uruchomionej na Urządzeniach mobilnych.
  2. Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikom Regulamin w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku, również przed zawarciem Umowy.
  3. Od chwili zaakceptowania Regulaminu Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania jego postanowień.
  4. Wszelkie prawa do Aplikacji mobilnej oraz wszelkie materiały w niej zawarte, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, logotypów należą do Usługodawcy lub osób trzecich, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem. W Serwisie prezentowane są znaki firmowe i towarowe jedynie w celach informacyjnych i stanowią one własność odpowiednich podmiotów.
  5. Usługodawca ma prawo do zamieszczania w Aplikacji mobilnej treści reklamowych dotyczących oferowanych Usług, jak i towarów i usług osób trzecich.
  6. Warunkiem technicznym korzystania z Serwisu jest posiadanie Urządzenia mobilnego z dostępem do sieci Internet i z zainstalowaną przeglądarką internetową. W przypadku korzystania z niektórych Usług konieczne jest posiadanie konta poczty elektronicznej działającego na dowolnym serwerze. Korzystanie z Serwisu możliwe jest przez przeglądarkę internetową.
  7. W celu skorzystania z pełnej funkcjonalności niektórych Usług dostępnych w Serwisie niezbędne jest włączenie w przeglądarce internetowej Użytkownika obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Javascript oraz cookies.

II. DEFINICJE

  1. Aplikacja mobilna – aplikacja mobilna internetowa w postaci strony internetowej mobilnej pod adresem: przewoznik.mbdo.pl oraz odbiorca.mbdo.pl - stworzona przez Usługodawcę i udostępniana Użytkownikowi za pośrednictwem przeglądarki internetowej,
  2. Konto – w pełni aktywowane, prowadzone dla Użytkownika przez Usługodawcę pod unikalną nazwą (login) konto, będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Serwisu, pozwalające na korzystanie z Usługi.
  3. Regulamin – niniejszy Regulamin aplikacji mobilnej MobileBDO
  4. Serwis – funkcjonujący w oparciu o System Informatyczny serwis internetowy, stanowiący własność Usługodawcy, udostępniony w Internecie, pod głównym adresem domenowym: www.mbdo.pl. W ramach Serwisu świadczona jest Usługa.
  5. Umowa - umowa o świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika usług w Serwisie, zawarta na czas nieokreślony w trybie określonym w Regulaminie, której przedmiotem jest świadczenie Usług w zakresie i na warunkach ujętych w Regulaminie lub odrębnych regulaminach poszczególnych Usług,
  6. Urządzenie mobilne – urządzenie pozwalające na korzystanie z Aplikacji oraz usługi transmisji danych, w szczególności telefon komórkowy lub tablet, działające w oparciu o system operacyjny AndroidTM, iOS lub inne systemy operacyjne, które pozwalają na obsługę przeglądarki internetowej. Usługodawca zastrzega, że przy świadczeniu Usługi korzysta z najnowszych rozwiązań technologicznych. Wobec tego Aplikacja mobilna może nie działać prawidłowo na starszych urządzeniach obsługujących przeglądarki internetowe w starszych wersjach. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość i prawidłowość Usługi świadczonej na tego typu urządzeniach i przeglądarkach.
  7. Usługa - usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.)
  8. Usługodawca – undertow.pl Łukasz Lipiński (adres siedziby: Gdańsk 80-282, ul. Srebrniki 5b/6) REGON: 22061188 oraz LASKO IT Łukasz Lasko (adres siedziby Gdynia, ul. Powstania Wielkopolskiego, nr 107B/50), REGON: 364619039, adres poczty elektronicznej: kontakt@mbdo.pl, serwis internetowy: mbdo.pl
  9. Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, będąca dysponentem Urządzenia mobilnego, będąca użytkownikiem Internetu korzystająca z Serwisu, w tym również Użytkownik zarejestrowany
  10. Użytkownik zarejestrowany – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, będąca dysponentem Urządzenia mobilnego, która zarejestrowała się w Serwisie dla potrzeb korzystania z Usługi zgodnie z procedurą opisaną w Regulaminie

III. ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI

  1. Usługodawca umożliwia Użytkownikom korzystanie ze świadczonych przez Usługodawcę Usług, a w szczególności udostępnia Użytkownikom zarejestrowanym funkcjonalności służące ułatwieniu zarządzania przewozami odpadów oraz ograniczeniu dostępu do systemu BDO dla Użytkownika do minimum, które jest niezbędne do wykonania konkretnych zadań, którymi są przewóz odpadów oraz ich odbiór.
  2. Korzystanie z Aplikacji może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
  3. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Aplikacji wyłącznie na własny użytek. Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji Aplikacji w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy.
  4. Zabronione jest korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji lub Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
  5. Korzystanie z Usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu i Aplikacji jest płatne. Korzystanie z niektórych funkcji Aplikacji wymaga połączenia z serwerem Usługodawcy poprzez sieć telekomunikacyjną i skorzystanie z usługi transmisji danych lub uruchomienia łączy bezprzewodowych. Opłaty z tytułu korzystania z usługi transmisji danych Użytkownik uiszcza właściwemu operatorowi telekomunikacyjnemu według taryf ustalonych przez operatora.
  6. W celu korzystania z Aplikacji Użytkownik otwiera w przeglądarce internetowej adres: przewoznik.mbdo.pl lub odbiorca.mbdo.pl ( w zależności, z której funkcji Aplikacji przewoźnik chce skorzystać), następnie Użytkownik zakłada konto poprzez rejestrację. Po zarejestrowaniu Użytkownik loguje się na wcześniej utworzone konto przy użyciu podanych wcześniej danych. Pierwsze logowanie do Konta Użytkownika wymaga „sparowania” oficjalnego konta BDO Użytkownika z Aplikacją za pomocą wygenerowanych tokenów.
  7. Procedura uzyskania dostępu do Aplikacji obejmuje złożenie przez Użytkownika oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu.
  8. Umowa o korzystanie z Konta użytkownika zostaje zawarta na czas nieokreślony i jest regulowana niniejszym Regulaminem. Momentem zawarcia umowy jest potwierdzenie przez Użytkownika chęci zarejestrowania Konta poprzez wejście na odnośnik (hiperlink) o którym mowa w pkt IV ppkt 2e Regulaminu, kończącego proces rejestracji Konta.
  9. Użytkownik może w dowolnym czasie zaprzestać korzystania z Aplikacji poprzez jej usunięcie z Urządzenia mobilnego w sposób standardowy dla danej wersji systemu operacyjnego zainstalowanego na Urządzeniu mobilnym.
  10. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem albo naruszających zasady współżycia społecznego lub godzących w usprawiedliwiony interes Usługodawcy, a w szczególności jego dobre imię, Usługodawca może podjąć wszelkie prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć możliwość korzystania przez Użytkownika z Aplikacji i świadczonych za jej pośrednictwem Usług.
  11. W przypadku rozwiązania Umowy o korzystanie z Aplikacji, Usługodawca dokonuje niezwłocznej dezaktywacji dostępu Użytkownika do Aplikacji, natomiast Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego odinstalowania Aplikacji z Urządzenia mobilnego.
  12. Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, o której mowa powyżej, może od niej odstąpić bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia Usługodawcy, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu jak również poprzez usunięcie Aplikacji (jej deinstalację) z Urządzenia mobilnego w sposób określony w pkt 10 powyżej.
  13. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia.
  14. Użytkownicy są zobowiązani w szczególności do:
    1. korzystania z Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania,
    2. korzystania z Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz Usługodawcy, z poszanowaniem dóbr osobistych osób trzecich (w tym prawa do prywatności) i wszelkich innych przysługującym im praw,
    3. korzystania z wszelkich informacji i materiałów udostępnionych za pośrednictwem Aplikacji jedynie w zakresie dozwolonego użytku.
  15. W ramach Usługi Użytkownik zarejestrowany ma możliwość korzystania odpłatnie z szeregu funkcjonalności Serwisu.
  16. Usługodawca świadczy Usługę w oparciu o serwis bdo.mos.gov.pl. Wobec tego Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkodę Użytkownika spowodowaną nieprawidłowym funkcjonowaniem lub brakiem funkcjonowania serwisu bdo.mos.gov.pl.
  17. W przypadku nieprawidłowości w działaniu Aplikacji, w celu uniknięcia negatywnych konsekwencji związanych z opóźnieniem w przekazaniu prawem wymaganych informacji, Użytkownik powinien skorzystać z systemu bdo.mos.gov.pl.
  18. Użytkownik, każdorazowo przed rozpoczęciem świadczenia usługi w oparciu o Aplikację, powinien zweryfikować prawidłowość posiadanej karty przewozu.

IV. KONTO

  1. W celu korzystania z Usługi MobileBDO konieczna jest uprzednia rejestracja Użytkownika w Serwisie.
  2. Rejestracja Użytkownika w Serwisie obejmuje następujące kluczowe kroki:
    1. Użytkownik wprowadza wymagane dane i informacje do Systemu Informatycznego za pomocą formularza rejestracyjnego zamieszczonego w Serwisie. W szczególności Użytkownik podaje: proponowany adres email oraz unikalny login oraz hasło; w późniejszym czasie również tokeny BDO.
    2. Użytkownik składa oświadczenia woli wymagane do zawarcia Umowy o korzystanie z Usługi MobileBDO poprzez własnoręczne zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a w formularzu. Niezłożenie wymaganych oświadczeń przez Użytkownika powoduje przerwanie procedury rejestracji.
  3. W chwili zakończenia procedury rejestracji Użytkownik staje się Użytkownikiem zarejestrowanym.
  4. Z chwilą zakończenia procedury rejestracji tworzone jest Konto Użytkownika zarejestrowanego. Użytkownik ma dostęp do swojego Konta za pomocą utworzonego loginu i hasła.
  5. Użytkownik Zarejestrowany zobowiązany jest do korzystania z Konta zgodnie z jego przeznaczeniem i funkcjonalnością.
  6. Użytkownik zarejestrowany może dokonać zmiany hasła dostępu do Konta.
  7. Zakazuje się korzystania z cudzych kont oraz udostępniania kont osobom trzecim.
  8. W granicach dopuszczalnych przez prawo w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Usługodawca może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym (zamknąć Konto) z Użytkownikiem.

V. LICENCJA

  1. Z chwilą zawarcia Umowy Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z Aplikacji mobilnej wyłącznie w ramach tej Aplikacji. Licencja ma charakter niewyłączny, nieprzenoszalny i nieograniczony terytorialnie. Licencja na korzystanie z Aplikacji jest bezpłatna.
  2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony, nie dłuższy jednak niż okres obowiązywania Umowy o korzystanie z Aplikacji.
  3. Licencja upoważnia do korzystania z Aplikacji na Urządzeniach mobilnych Użytkownika, bez prawa do udzielania sublicencji, na następujących polach eksploatacji:
    1. wprowadzenie do pamięci (w tym pamięci RAM) Urządzenia mobilnego,
    2. utrwalenie w pamięci Urządzenia mobilnego oraz wyświetlanie w tym Urządzeniu mobilnym,
    3. tymczasowe zwielokrotnienie w pamięci Urządzenia mobilnego, niezbędne do korzystania z Aplikacji,
    4. przystosowanie Aplikacji niezbędne do korzystania z niej za pośrednictwem Urządzenia mobilnego (konfiguracja sprzętowa i programowa).
  4. Zabronione są jakiekolwiek działania Użytkownika związane z:
    1. badaniem i testowaniem funkcjonowania Aplikacji w celu poznania jej idei i zasad funkcjonowania,
    2. samodzielną modyfikacją programistyczną Aplikacji,
    3. wyodrębnieniem części składowych Aplikacji, a także jakimkolwiek ich modyfikowaniem, dekompilacją i dezasemblacją oraz ich użytkowaniem w oderwaniu od Aplikacji,
    4. uzyskiwaniem informacji, w sposób inny niż od Usługodawcy, o wewnętrznej strukturze lub zasadach działania Aplikacji,
    5. publikowaniem Aplikacji,
    6. innym niż publikowanie udostępnianiem Aplikacji osobom trzecim, w tym wynajmowaniem, wydzierżawianiem, użyczaniem lub przekazywaniem, w szczególności w celu skopiowania Aplikacji,
    7. korzystaniem z Aplikacji niezgodnie z Regulaminem, w tym wskutek podjęcia działań zakazanych Regulaminem lub obowiązującym prawem,
    8. reverse engineering.
  5. Naruszenie przez Użytkownika zasad licencji uprawnia Usługodawcę do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

VI. ROZWIĄZANIE UMOWY

  1. Użytkownik zarejestrowany może w każdym momencie wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi MobileBDO, ze skutkiem natychmiastowym poprzez:
    1. usunięcie Konta Użytkownika zarejestrowanego z Serwisu, albo
    2. złożenie Usługodawcy przez Użytkownika Zarejestrowanego oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie Usług MobileBDO.
  2. Środki za rozpoczęty okres rozliczeniowy nie zostaną zwrócone.
  3. W przypadku, o którym mowa w ppkt 1a powyżej, usunięcie przez Użytkownika zarejestrowanego Konta traktowane jest jako wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi MobileBDO przez Użytkownika ze skutkiem natychmiastowym. Umowa wygasa z chwilą usunięcia Konta Użytkownika zarejestrowanego, bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń przez którąkolwiek ze stron.
  4. W przypadku, o którym mowa w ppkt 1b powyżej, wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi MobileBDO następuje z chwilą doręczenia Usługodawcy oświadczenia Użytkownika o wypowiedzeniu Umowy. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy może zostać złożone w dowolnej formie niebudzącej wątpliwości co do jego treści oraz dostarczone w jakikolwiek skuteczny sposób, np. dostarczone osobiście przez Użytkownika zarejestrowanego, przesłane kurierem, listem poleconym lub pocztą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@mbdo.pl. W powyższym przypadku Usługodawca niezwłocznie samodzielnie usunie Konto Użytkownika zarejestrowanego.
  5. Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi MobileBDO z ważnych powodów, z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Przez ważne powody uzasadniające wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi MobileBDO rozumie się w szczególności:
    1. rażące naruszenie Regulaminu przez Użytkownika zarejestrowanego lub ponawiające się naruszenia Regulaminu przez Użytkownika zarejestrowanego,
    2. stwierdzenie przez Usługodawcę, iż działania Użytkownika zarejestrowanego stanowią lub grożą naruszeniem przepisów prawa lub praw innych osób, a w szczególności stanowią lub grożą naruszeniem majątkowych lub osobistych praw autorskich, prawa do prywatności (w tym praw do ochrony danych osobowych), prawa do wizerunku, dóbr osobistych, praw własności przemysłowej jakichkolwiek podmiotów (w tym Usługodawcy lub innych Użytkowników),
    3. stwierdzenia przez Usługodawcę, iż Użytkownik zarejestrowany wykorzystuje Usługi w sposób sprzeczny z założeniami, celami lub zakresem działalności Serwisu,
    4. stwierdzenia przez Usługodawcę, iż Użytkownik zarejestrowany prowadzi działania naruszające lub zagrażające bezpieczeństwu Systemu Informatycznego,
    5. likwidacji Serwisu lub też zaprzestania lub zamiany zakresu lub charakteru świadczenia Usług,
    6. brak logowania Użytkownika do Usługi MobileBDO przez ponad 24 kolejne miesiące.
  6. Wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi MobileBDO przez Usługodawcę następuje poprzez wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika zarejestrowanego (tj. podany przy rejestracji lub zmieniony przez Użytkownika zarejestrowanego po rejestracji).
  7. W przypadku rozwiązana Umowy o świadczenie Usługi MobileBDO, następuje usunięcie Konta Użytkownika zarejestrowanego, w tym usunięcie wszystkich danych Użytkownika zarejestrowanego.

VI. ROZWIĄZANIE UMOWY

  1. Korzystanie z Serwisu wymaga udostępnienia przez Użytkownika jego danych osobowych w zakresie określonym i wymaganym przez Usługodawcę.
  2. Dane osobowe podawane przez Użytkownika w Serwisie (w tym w procesie rejestracji Konta oraz w procesie korzystania z Serwisu) przetwarzane są̨ przez undertow.pl Łukasz Lipiński (adres siedziby: Gdańsk 80-282, ul. Srebrniki 5b/6) REGON: 22061188 oraz LASKO IT Łukasz Lasko (adres siedziby Gdynia, ul. Powstania Wielkopolskiego, nr 107B/50), REGON: 364619039, adres poczty elektronicznej: kontakt@mbdo.pl, serwis internetowy: mbdo.pl (Administrator danych).
  3. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z Serwisu i Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę, które wymagają̨ podania danych osobowych. Usługodawca przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Użytkownikiem i wykonywania umów o świadczenie Usług.
  4. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą̨ być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się̨ na Konto Użytkownika lub poprzez bezpośredni kontakt z Usługodawcą.
  5. Użytkownik podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są̨ jego danymi.
  6. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkownika znajdują się̨ na stronie internetowej www.mbdo.pl/polityka-prywatnosci.html poświęconej polityce prywatności, która jest integralną częścią̨ Regulaminu.

VIII. REKLAMACJE I POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. Z zastrzeżeniem pkt 2, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ponieważ Usługa odnosi się do treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, a spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, o czym konsument został poinformowany i wyraził zgodę akceptując Regulamin.
  2. Użytkownik może odstąpić od umowy o Usługę MobileBDO bez podania przyczyn i bez zapłaty jakiejkolwiek kary z tego tytułu w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostało wysłane przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone na piśmie albo przesłane wiadomością poczty elektronicznej na adres: kontakt@mbdo.pl
  3. Użytkownik uprawniony jest do składania reklamacji dotyczących świadczenia Usług przez Usługodawcę.
  4. Reklamacja może zostać złożona:
    1. w formie pisemnej – osobiście w każdej jednostce Usługodawcy obsługującej klientów albo przesyłką pocztową,
    2. ustnie – osobiście do protokołu w każdej jednostce Usługodawcy obsługującej klientów lub telefonicznie pod numerem telefonu +48 518 071 101,
    3. elektronicznie pod adresem poczty elektronicznej: kontakt@mbdo.pl.
  5. Użytkownik jest zobowiązany udzielić Usługodawcy wyjaśnień i pomocy w sprawach związanych ze zgłoszoną przez Użytkownika reklamacją, jeśli udzieleniu wyjaśnień lub pomocy nie sprzeciwiają się przepisy obowiązującego prawa. Wszelkie wyjaśnienia powinny być przekazywane w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania.
  6. Reklamacja rozpatrywana jest bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia jej otrzymania. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem, a w przypadku odpowiedzi udzielonych na piśmie – nadanie w placówce pocztowej Poczty Polskiej S.A. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 15 dni roboczych, termin ten może być wydłużony do 35 dni roboczych, przy czym w takim przypadku Usługodawca wyjaśnia przyczynę opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy oraz określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
  7. Odpowiedź na reklamację udziela się w postaci papierowej lub, po uzgodnieniu z Użytkownikiem, pocztą elektroniczną.
  8. W przypadku Użytkowników będących konsumentami mają oni również prawo do wystąpienia do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta z wnioskiem o udzielenie bezpłatnej pomocy prawnej w zakresie wyniku rozpatrzonej przez Usługodawcę Reklamacji (szczegółowe informacje dotyczące polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://www.polubowne.uokik.gov.pl lub każdej ją zastępującej).
  9. W przypadku wystąpienia sporu z Usługodawcą, Użytkownik może zwrócić się o pomoc do miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów lub Rzecznika Finansowego.
  10. W rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozpatrywania sporów jest Rzecznik Finansowy.
  11. Informujemy ponadto o istnieniu platformy ODR (European Online Dispute Resolution platform) oraz możliwości wykorzystania jej w celu rozstrzygania sporów. Platforma ODR jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021 roku.
  2. W przypadku zmian Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje ujawnione w Aplikacji zawierające zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Użytkownicy zarejestrowani zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu lub usunąć Konto. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem Umowy. Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu po wprowadzeniu zmian w Regulaminie jest równoznaczne wyrażeniu zgody na zmiany i na wejście ich w życie w terminie określonym przez Usługodawcę.
  3. Prawem właściwym do wszystkich relacji pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem (w tym w zakresie Umowy oraz wynikających z niej zobowiązań) jest prawo polskie.
  4. Regulamin został sporządzony w języku polskim.
  5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  7. Z zastrzeżeniem szczegółowych postanowień Regulaminu, bieżąca komunikacja pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą odbywa się z wykorzystaniem Serwisu lub poczty elektronicznej.
  8. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.